Rekrutacja
Regulamin rekrutacji
- Szczegóły
- Opublikowano: 26 marzec 2015
Załącznik nr 1
do Zarządzenia Dyrektora Nr 12/2015
z dnia 24 lutego 2015 r.
Regulamin rekrutacji do Gimnazjum Nr 1 w Krasnymstawie
? zasady, tryb, postępowanie, dokumentacja
Podstawy prawne:
- 1.Rozdział 2 a ustawy z dnia 6 grudnia 2013 r. o zmianie ustawy o systemie oświaty oraz niektórych innych ustaw (Dz. U. z 2014 r., poz. 7).
- 2.Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 21 maja 2001 r. w sprawie ramowych statutów publicznego przedszkola oraz publicznych szkół (Dz. U. Nr 61, poz. 624 z późn zm.).
- 3.Ustawa z dnia 9 grudnia 2011 r. o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej (Dz. U. z 2013 r., poz.135)
- 4.Statut Zespołu Szkół nr 1 im. Adama Mickiewicza w Krasnymstawie
- 5.Ustawa z dnia 27 czerwca 1997 r. o służbie medycyny pracy ( Dz. U. z 2004 r., Nr 125, poz. 1317 ze zm.)
- 6.Rozporządzenie Ministra Zdrowia z dnia 11 sierpnia 2010 r. w sprawie badań lekarskich kandydatów do szkół ponadpodstawowych i ponadgimnazjalnych lub wyższych, uczniów tych szkół, studentów i uczestników studiów doktoranckich (Dz. U. nr 155, poz. 1045, z późn. zm.).
- 7.Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 30 kwietnia 2007 roku w sprawie warunków i sposobu oceniana, klasyfikowania i promowania uczniów i słuchaczy oraz przeprowadzania sprawdzianów i egzaminów w szkołach publicznych (Dz. U. Nr 83, poz. 562 z późn. zm.).
- 8.Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 28 maja 2010 roku w sprawie świadectw, dyplomów państwowych i innych druków szkolnych (Dz. U. Nr 97, poz. 624, z późn. zm.).
Rozdział I
Postanowienia ogólne
§ 1.
1.Regulamin nie dotyczy przyjęcia kandydata do szkoły w trakcie roku szkolnego. W tym przypadku decyzję o przyjęciu do szkoły podejmuje dyrektor szkoły.
2.Zapisy ?Regulaminu Rekrutacji do Gimnazjum Nr 1 w Krasnymstawie?, zwany dalej ?Regulaminem?, określa ogólne zasady przyjmowania kandydatów do szkoły, tryb postępowania rekrutacyjnego, kryteria naboru, rodzaj dokumentów niezbędnych w postępowaniu rekrutacyjnym oraz zakres uprawnień i obowiązków Komisji Rekrutacyjnej. Regulamin stosuje się do kandydatów posiadających orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego, których rodzice ubiegają się o przyjęcie dziecka do Gimnazjum Nr 1, ze względu na to, że szkoła jest publiczną placówką ogólnodostępną.
3.Rejestracja kandydatów do szkoły odbywa się bezpośrednio w szkole.
4.Rekrutacja do szkoły prowadzona jest na wolne miejsca. Informację o liczbie wolnych miejsc na dany rok szkolny podaje do publicznej wiadomości dyrektor szkoły. Informacja umieszczana jest na stronie www oraz na tablicy ogłoszeń w holu głównym. Informacja podawana jest nie później niż do końca marca. Dyrektor szkoły podaje do publicznej wiadomości w formie ogłoszonego komunikatu informacje o terminie rekrutacji, kryteriach, wymaganych dokumentach i warunkach przyjęcia dziecka do szkoły podstawowej. Komunikat jest publikowany na stronie
5.Postępowanie rekrutacyjne przeprowadza Komisja Rekrutacyjna, powoływana przez dyrektora szkoły.
6.Szkoła prowadzi nabór w oparciu o zasadę powszechnej dostępności.
7.Postanowienia niniejszego regulaminu dotyczą wniosków, w których wskazano Gimnazjum nr 1 w Krasnymstawie jako szkołę pierwszego wyboru.
§ 2.
Ilekroć w regulaminie jest mowa o:
1. szkole ? należy rozumieć: Gimnazjum nr 1 w Krasnymstawie;
2. dyrektorze ? należy rozumieć Dyrektora Zespołu Szkół nr 1 im. Adama Mickiewicza w Krasnymstawie;
3. Komisji Rekrutacyjnej ? należy rozumieć komisję powołaną przez dyrektora w celu przeprowadzenia postępowania rekrutacyjnego;
4. kryteriach ? należy przez to rozumieć kryteria określone w statucie szkoły;
5. liście przyjętych ? należy przez to rozumieć listę kandydatów, którzy zostali zakwalifikowani przez Komisję Rekrutacyjną i złożyli wymagane dokumenty we właściwym czasie;
6. liście nieprzyjętych ? należy rozumieć listę kandydatów niezakwalifikowanych do przyjęcia z powodu braków formalnych w dokumentacji rekrutacyjnej lub z powodu otrzymania niżej liczby punktów, niż minimalna wartość
kwalifikująca do przyjęcia;
1. wniosek o przyjęcie ? należy rozumieć dokument opracowany na potrzeby rekrutacji do Gimnazjum nr 1 w Krasnymstawie.
2. zgłoszenie ? należy rozumieć dokument opracowany na potrzeby rekrutacji do Gimnazjum nr 1 w Krasnymstawie.
Rozdział II
Zasady rekrutacji
§ 3.
1. Do szkoły w roku szkolnym 2015/16 o przyjęcie do klasy pierwszej Gimnazjum nr 1 mogą ubiegać się absolwenci szkół podstawowych. Kandydaci dokonują wyboru klasy spośród następujących:
- klasa sportowa (1 GA), licząca nie więcej niż 30 uczniów.
- klasa językowa (1 GB), licząca nie więcej niż 30 uczniów.
- klasa integracyjna (ogólna) (1 GC), licząca nie więcej niż 20 uczniów.
2. Warunki przyjęcia do klasy sportowej określa Regulamin rekrutacji do klasy sportowej w Gimnazjum nr 1 w Krasnymstawie - załącznik nr 1.
3. Warunki przyjęcia do klasy językowej określa Regulamin rekrutacji do klasy językowej w Gimnazjum nr 1 w Krasnymstawie - załącznik nr 2.
§ 4.
Wymagane dokumenty:
Kandydaci do klas pierwszych gimnazjum składają w sekretariacie szkoły następujące dokumenty:
1. zgłoszenia (dotyczy dzieci zamieszkałych w obwodzie szkoły) lub wniosku (odpowiedni do wybranej klasy), który można pobrać ze strony internetowej szkoły: lub bezpośrednio w placówce od dnia 1 kwietnia do 29 maja 2015 r. ? dotyczy dzieci spoza obwodu.
- Wnioski złożone po terminie nie będą rozpatrywane.
- Wnioski niekompletne, wypełnione nieprawidłowo nie będą rozpatrywane.
- W przypadku składania wniosków o przyjęcie do większej liczby placówek, rodzic określa preferencje co do kolejności przyjęcia.
2. dwie fotografie opisane imieniem i nazwiskiem;
3. świadectwo ukończenia szkoły podstawowej;
4. zaświadczenie o wynikach sprawdzianu po szóstej klasie;
5. zaświadczenia stwierdzające uzyskanie tytułu laureata lub finalisty konkursów przedmiotowych;
6. zaświadczenia stwierdzające uzyskanie tytułu laureata lub finalisty innych konkursów oraz zawodów sportowych;
7. ewentualne opinie i orzeczenia poradni pedagogiczno ? psychologicznej, w tym poradni specjalistycznej ? nieuwzględnione przy preferencjach.
8. zaświadczenie lekarskie o braku przeciwwskazań do udziału w zajęciach sportowych, wydanym przez lekarza rodzinnego.(klasa sportowa)
Postępowanie rekrutacyjne składa się z następujących etapów:
1. złożenie zgłoszenia/wniosku kandydata bezpośrednio w szkole;
2. postępowanie rekrutacyjne przeprowadzane przez Komisję Rekrutacyjną;
3. podanie do publicznej wiadomości, poprzez umieszczenie w widocznym miejscu w siedzibie szkoły listy kandydatów zakwalifikowanych i niezakwalifikowanych do postępowania rekrutacyjnego;
4. podanie do publicznej wiadomości, poprzez umieszczenie w widocznym miejscu w siedzibie szkoły listy kandydatów przyjętych i nieprzyjętych do szkoły oraz liczby wolnych miejsc;
5. postępowanie odwoławcze;
6. postępowanie uzupełniające w przypadku, gdy po przeprowadzeniu podstawowej rekrutacji szkoła dysponuje nadal wolnymi miejscami.
§ 5.
1. Do szkoły przyjmuje się ?z urzędu? kandydatów zamieszkałych w obwodzie szkoły.
2. W przypadku, gdy po przyjęciu kandydatów z obwodu są wolne miejsca w szkole Komisja Rekrutacyjna przeprowadza postępowanie rekrutacyjna na podstawie kryteriów określonych w statucie szkoły.
3. Publikacja wyników naboru odbędzie się 6 lipca 2015 r. poprzez zamieszczenie list osób przyjętych i nieprzyjętych do szkoły na tablicy ogłoszeń.
4. Jeżeli po przeprowadzeniu postępowania rekrutacyjnego szkoła nadal posiada wolne miejsca, przeprowadza się postępowanie uzupełniające, które kończy się z dniem ostatnim miesiąca sierpnia roku szkolnego poprzedzającego rok szkolny, na który jest przeprowadzane postępowanie rekrutacyjne. Postępowanie uzupełniające przeprowadza się na zasadach określonych w tym rozdziale.
Rozdział III
Wymagana dokumentacja na potrzeby rekrutacji
§ 6.
1. Podstawą udziału w postępowaniu rekrutacyjnym jest złożenie wniosku o przyjęcie do szkoły wraz z wymaganymi załącznikami.
2. Wniosek pobiera się bezpośrednio z sekretariatu lub strony
3. Wypełniony wniosek wraz z załącznikami składa się we wskazanym terminie do dyrektora szkoły pierwszego wyboru.
4. Przewodniczący Komisji Rekrutacyjnej może żądać od rodziców/opiekunów dokumentów potwierdzających okoliczności zawarte w oświadczeniach. Przewodniczący wskazuje termin dostarczenia żądanych potwierdzeń.
5. Przewodniczący Komisji Rekrutacyjnej może zwrócić się do burmistrza miasta o potwierdzenie okoliczności przedstawionych w oświadczeniach rodzica/opiekuna. Oświadczenie o samotnym wychowywaniu dziecka może być zweryfikowane w drodze wywiadu, o którym mowa w art. 23 ust. 4a ustawy z dnia 28 listopada 2003 r. o świadczeniach rodzinnych
6. Odmowa przedłożenia dokumentów, o które zwrócił się Przewodniczący Komisji Rekrutacyjnej jest równoznaczna z rezygnacją z udziału w rekrutacji, natomiast odmowa dostarczenia innych dokumentów pozbawia możliwości korzystania z pierwszeństwa przyjęcia określonego w kryteriach naboru.
Rozdział IV
Procedura odwoławcza
§ 7.
1. W terminie 7 dni od podania do publicznej wiadomości listy kandydatów przyjętych i kandydatów nieprzyjętych, rodzic kandydata/opiekun może wystąpić do Komisji Rekrutacyjnej z pisemnym wnioskiem o sporządzenie uzasadnienia odmowy przyjęcia kandydata do szkoły.
2. Uzasadnienie sporządza komisja Rekrutacyjna w terminie 5 dni od dnia wystąpienia z wnioskiem o uzasadnienie.
3. Rodzic kandydata, w terminie 7 dni od dnia otrzymania uzasadnienia może wnieść do dyrektora przedszkola odwołanie od rozstrzygnięcia Komisji Rekrutacyjnej. Obowiązuje forma pisemna.
4. Dyrektor szkoły rozpatruje odwołanie od rozstrzygnięcia Komisji Rekrutacyjnej w terminie 7 dni od dnia otrzymania odwołania.
5. Na rozstrzygnięcie dyrektora służy skarga do sądu administracyjnego.
Rozdział IV
Przepisy przejściowe i postanowienia końcowe
§ 8.
1. Zmiany do Regulaminu wprowadzane są na zasadach obowiązujących przy jego wprowadzeniu.
2. Regulamin obowiązują z dniem wydania zarządzenia dyrektora o jego wprowadzeniu.